Inköpt 2010-03-03 per annons i "blocket" av Kalle i Ödeshög.

Fakta:
| VIN | 9F91H507545 |
| Door Plate Data | 65A P 2B 24J 31 2 X |
| Model Year | 1969 |
| Assembly Plant | Dearborn, Michigan (F) |
| Body Style | Standard, Hardtop 2 dr (91) |
| Engine Model | 351-2V Windsor (H) |
| Sequential Number | 7545 |
| Exterior Color | Medium Blue Metallic (P) |
| Interior Trim | Lt. Blue Corinthian Vinyl and Lt. Blue Levant Pattern Vinyl (2B) |
| Date Code | 24 of September (24J) |
| District Sales Office | Buffalo, NY (31) |
| Axle Ratio/Type | 2.75 Non-Locking (2) |
| Transmission Model | FMX Automatic (X) |
Å såklart senareinsatt 351 Cleveland med 4V
Cleveland !
Inköpt till Cougaren 2010-07-20.

Från annons i Blocket : Komplett drivpaket Ford 351C från -71 och FMX aut- låda säljes. Det mesta är nytt: Vevaxel, ramlager, vevlager, kolvringar, oljepump, lyftare, kamdrivning, vattenpump, frostpluggar, startmotor, givare, packningar, bultar, renoverade 2-V toppar mm. Sitter beg 4- ports Carter förgasare på. Växellådan har nya tätningar och filter, fungerade vid demontering för några år sedan. Medföljer 2- portsinsug, grenrör, remskivor mm.
Inköpt från Australien ProComp Motorsport alu toppar inför vintern mekande.

Ovanpå dessa blir det Edelbrock Performer RPM Air-Gap Intake Manifold



Kamaxel är inte bestämt ännu, men funderar på denna CompCam efter tips från PerB i Mustangforumet, låter inte helt fel och efter att ha testat Comp Cams lilla program "CamQuest6" för å välja cam, så får jag svaret: Great fit". Rullvippor måste oxå inköpas.
FMX lådan behåller jag i, men skall byta turbin till en med annat stall.
Min "9"bakaxel med 4lamells diff & utvxl 3.00 får också sitta kvar.

Nya motorn som fixas under vintern 2010-2011
